Huur betalen
In de huurovereenkomst hebben we afgesproken dat u de huur uiterlijk voor de 1 ste van de maand betaalt. Dat kan via automatische incasso of zelf overmaken. Lukt het u een keer niet om op tijd de huur te betalen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
2 manieren om huur te betalen
U kunt uw maandelijkse huur op twee manieren betalen:
- Automatische incasso. U geeft ons via een machtigingsformulier toestemming om de huur maandelijks van uw rekening af te schrijven.
- Zelf overmaken. U maakt de huur zelf over via internetbankieren of met een overschrijvingsformulier. Wij versturen geen acceptgirokaarten. Het is handig als u uw bank opdracht geeft om de huur via een periodieke overschrijving automatisch af te schrijven, zodat u het nooit kunt vergeten. Vermeld bij uw betaling uw contractnummer.
Download het machtigingsformulier.
Ons IBAN (rekening) nummer: NL14 BNGH 0285 123 939
Huurachterstand
Lukt het u een keer niet om op tijd de huur te betalen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. U kunt hiervoor via onderstaand formulier een afspraak maken, telefonisch contact met ons opnemen of een WhatsApp bericht sturen naar 06-30 37 20 55. We kunnen dan bijvoorbeeld een kosteloze betalingsregeling met u treffen. Zo voorkomen we dat de huurachterstand steeds verder oploopt en u in financiële problemen komt.
Maak een afspraak om uw huurachterstand te bespreken
Gevolgen van een huurachterstand
Als u de huur niet op tijd betaalt, neemt Woningbouwvereniging Poortugaal de volgende stappen:
- Hebben we de huur niet op tijd ontvangen, dan sturen we een betalingsherinnering/aanmaning.
- Ontvangen wij op de betalingsherinnering/aanmaning geen reactie, dan komen we op huisbezoek. Wij informeren wij de afdeling schuldhulpverlening en/of het wijkteam van de Gemeente Albrandswaard.
- Betaalt u de huur nog steeds niet, dan schakelen we de deurwaarder in. Als u ook de deurwaarder niet betaalt, zullen we helaas naar de rechter moeten stappen. De rechter kan dan beslag leggen op uw inkomen, om zo betaling af te dwingen. In het ergste geval kunt u zelfs uw huis worden uitgezet. Alle extra kosten die we hiervoor moeten maken, komen voor uw rekening. We hopen natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen en dat we samen een passende oplossing vinden.
- Ontruiming? U wordt geregistreerd in het Regionaal Vangnet. Meer informatie hierover kunt u teruglezen op WoonetRijnmond of u kunt de folder met alle informatie bij ons op kantoor halen.
ik ben huurder
IK BEN HUURDER
Ik zoek een woning
WBV Poortugaal
IK ZOEK EEN WONING
Adresgegevens
Dorpsstraat 80
3171 EH Poortugaal
T 010 – 501 20 00
I www.wbvpoortugaal.nl
E info@wbvpoortugaal.nl
WBV POORTUGAAL
Openingstijden
Telefonische bereikbaarheid | |
ma | 08.30 – 12.00 uur |
13.30 – 16.00 uur | |
di-vrij | 08.30 – 12.00 uur |
Openingstijden kantoor | |
ma-do | 09.00 – 12.00 uur alleen op afspraak |
di-middag | 14.00 – 16.00 uur alleen op afspraak |
vrijdag | alleen op afspraak |
Altijd op de hoogte blijven van onze laatste ontwikkelingen?
ma-vr 09.00 - 12.00
di middag 14.00 - 16.00
010 – 501 20 00
ma-do 8.30 - 12.30 uur
13.30 - 16.00 uur
vrijdag 8.30 - 12.00 uur
Buiten openingstijden:
In geval van calamiteiten kunt u het noodnummer bellen:
06 - 51 98 67 02.